تقدير از هتاك
ولايتمدارجوان
سال توليد ملي وحمايت از كار وسرمايه ايراني

 

جایی برای عقده گشایی!!

گزارشی از حاشیه های تأمل برانگیز جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه

 

 
وقتی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی متولی جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای شد، سطح انتظارات برای برپایی یک جشنواره اسلامی بالا رفت اما برخی حاشیه ها، نتیجه را به گونه دیگری رقم زد.

 

اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌ ۱۰۰ در حالی شب گذشته با شعار "سینمای اخلاق" به کار خود پایان داد که پخش مستقیم آن با تمام حواشی ‌اش مایه تعجب و تأسف شد.

در این جشنواره که توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و با مشارکت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، رادیو اینترنتی ایران صدا، شبکه سه سیما، شهرداری تهران، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، شبکه آی‌فیلم ، شبکه جهانی جام جم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، در بین هیئت داوران خود از "غیراخلاقی‌ترین استاد کشور" استفاده کرد.

"نورالدین زرین‌کلک" همان کسی است که در سال ۱۳۸۶ در جریان کلاس درس خود در دانشگاه تهران از دانشجویان خواسته بود فرشته‌ای بکشند. یک دانشجو فرشته‌ای بدون مو کشید و در پاسخ اظهارنظر استاد که «فرشته بدون مو مقبولیتی ندارد»، ‌دختر دانشجو گفت: «فرشته بدون مو هم زیبایی‌های خود را دارد» اما این استاد با اخلاق! رو به این دانشجوی دختر پرسید: «نکند خودت هم مو نداری؟» و جلو رفت و روسری او را بالا زد و موهای دختر را بیرون آورد. در پی این اتفاق هم دانشجویان دست به اعتراض زدند و در نهایت منجر به اخراج این فرد از دانشگاه شدند.

دعوت از این فرد به عنوان عضو هیئت داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه، از همان ابتدا نگرانی‌هایی را در ذهن مردم و دلسوزان ایجاد کرد اما با توجه به حضور فردی مانند حجت الاسلام خاموشی که سوابق اعتقادی ایشان برکسی پوشیده نیست،این دلگرمی راایجاد میکرد که شاید تشابه اسمی و یا اشتباه تایپی در کنداکتور جشنواره اتفاق افتاده و یا به هر صورت این مسئله توسط ایشان و اطرافیانشان مدیریت می‌شود.

بنابراین گزارش اما اختتامیه شب گذشته اینگونه نبود و ثابت شد که نگرانیها بی اساس نبوده و ظاهرا غفلت مسئولین سازمان و عدم نظارت بر تیم اجرایی ابعاد گسترده ای دارد.

آزاده نامداری؛ مجری پرحاشیه سیما در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ۱۰۰ این فرد اخراجی را به عنوان "استاد دانشگاه" معرفی کرد اما وی با افتخار در پشت تریبون آمد و گفت: "اینجا من را به عنوان استاد دانشگاه نام بردند، بله من استاد دانشگاه تهران بودم، اما اخراج شدم!" اما باز هم مجری که نمی‌داند چه کسی را به استادی پذیرفته اعلام کرد:"استاد زرین‌کلک برای ما همیشه استاد است!"



بنابراین گزارش، از اختتامیه شب گذشته اینطور به نظر میرسد که مراحل اجرایی کار تماما توسط حوزه هنری انجام شده و سازمان تبلیغات و معاونان ریاست این سازمان در کار انجام شده قرا گرفته بودند و از بسیاری از جزئیات کاملا بی خبر بودند. عدم همراهی آقای خاموشی و همراهانشان در برخی ابراز احساساتها ، مؤید همین مطلب بود.


نکته قابل تأمل در اختتامیه این جشنواره این بود که به حدی که از خانه سینما در این مراسم تعریف و تمجید شد که روی جشن خانه سینما را هم سفید کرد.

اگر چه در جشنواره هایی مانند فیلم فجر بسیاری از حواشی قابل پیش بینی نیستند و جزو خاصیت اینگونه مراسمها محسوب می شوند اما در جشنواره ای که مستقیما توسط حوزه هنری و با رسالت "تبلیغ اسلام "برگزار و برای آن هزینه می‌شود ، انتظار و توقع بسیار فراتر و بیشتر از اینگونه جشنواره های عمومی است و باید پرسید که آیا اختتامیه فیلمهای ۱۰۰ ثانیه ای این ویژگیها را داشت یا به تعبیر برخی منتقدان به محلی برای عقده گشایی عده ای از اهالی خانه سینما تبدیل شده بود.

افکار عمومی انتظارشان از سازمان با دیگر مسئولان برپایی جشنواره‌ها متفاوت است، موضع سازمان تبلیغات اسلامی درباره دراز کردن دست یک آقا به سمت مجری زن سیما در یک جشنواره اسلامی و برنامه زنده تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آیا یک عذرخواهی برای چنین اتفاقی خواسته بزرگی از سوی افکار عمومی است؟


آیا آنچه در اختتامیه این جشنواره به طور زنده از یک شبکه جهانی به دنیا نشان دادیم دهان کجی به اعتقادات و آرمان‌های اسلامی‌مان نبود؟ "زرین‌کلک" را چه کسی می‌شناخت جز اینکه در این جشنواره بیلبورد تبلیغاتی برای آن شدید بدون آنکه اشاره‌ای به هتک حرمت وی به یک دانشجوی دختر داشته باشید.

با توجه به شخصیت حجت الاسلام خاموشی و جایگاه ایشان در رأس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از مدیران اصولگرا و متعهد و آگاه به فضای هنری و ابعاد جنگ نرم دشمن ، این انتظار می‌رود که واکنشی شایسته و انقلابی به این جشنواره و نحوه مدیریت اجرایی حوزه هنری در آن ، از خود نشان دهند.


نظرات شما عزیزان:

کسب درآمد اینترنتی
ساعت23:03---7 اسفند 1390
سلام.ما شما را به بزرگترین سایت کسب درآمد دعوت می کنیم.هم اکنون به ما بپیوندید.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:زرين كلك,100ثانيه,ازاده نامداري,
ارسال توسط محمد برازجانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 50
بازدید هفته : 153
بازدید ماه : 462
بازدید کل : 186390
تعداد مطالب : 351
تعداد نظرات : 91
تعداد آنلاین : 1